10 Ekim 2015 Cumartesi

Pastel Boyadan Ruj Yapımı


Bu konuda birkaç video izlemiştim daha önce de. En son bukombin.com'un yayınladığı videoyu izledim. Videoyu tertemiz bir ortamda çektikleri için bunu paylaşmaya karar verdim; çünkü diğer videoların görüntü kalitesi kötüydü veya videoda gözüken ortam biraz dağınık olduğundan pis gözüküyordu :)

Bu yöntem kullanılan malzemeler açısından daha sağlıklı olduğundan belki bir kez de olsa evde denenebilir; çünkü yapımı çok basit. Her yerde ruj var niye yapayım ki derseniz rujlar dahil aslında tüm kozmetik ürünleri 5-6  aydan fazla kullanılmamalı ve genelde bitiremediğimiz için kullanıyoruz ve bileşenlerinde kimyasal var. Hazırlanan ve küçük kaplara yerleştirilen ev yapımı rujlarda hindistan cevizi yağı ve kimyasalsız pastel boya bulunduğundan ve nistepeten daha çabuk tüketileceğinden çok daha avantajlı. Hem de bir kutu boya ile istediğiniz renkte ruj yapabilirsiniz hepsini dışarıdan ayrı ayrı almaktansa...


Malzemeler:

1) Kimyasal İçermeyen Pastel Boyalar (non-toxic ) : Bu boyalar amazon.com veya ebay.com'da satılıyor. Nontoxic pastels yazarsanız bulabilirsiniz. Fiyatları kargo ücretsiz olmak üzere 10-12 dolar arasında değişiyor. Bundan alamam derseniz MonAmi pastel boyalarının da çocuklara uygun olarak kimyasal içermediğini biliyorum ama daha detaylı araştırmak lazım.

2) Hindistan Cevizi Yağı


3) Koku vermesi için yağ ( vanilya yağı, portakal esansı gibi koku veren yağ veya esanslar )

4) Mum.

5) Makas

6) 1 Yemek Kaşığı


7) Tahta ince çubuk ( çay karıştırıcı olarak kullanılan çöpler, hiç olmazsa Max dondurma çubuğu da olabilir :)  )

8) Ruju koymak için minik kaplar ( bunlar bitmiş far kutuları veya minik allık kutuları olabilir. Temizlendikten sonra bu kutuları kullanabilirsiniz.)

Yapılışı :


Kaşığın içine istediğiniz renkleri makas yardımıyla ufak ufak kırpın. Sonra üzerine kırptığınız boyadan biraz daha fazla olacak şekilde hindistan cevizi yağı koyarak mumun üstünde tahta çöple eritin. Eriyen karışıma birkaç damla yağ veya esans katarak koku verin. Bu karışımı kaşıktan minik kutulara aktarın. Koyduğumuz kutu biraz soğuduktan sonra buzdolabında bekletin. Evet rujunuz hazır.

Ama sıcağı sıcağına dolaba koymayın ve biraz soğutun. Daha sonra da oda sıcaklığında bekletin ki rujunuz erimesin. Hazırladığınız ruju, güzel bir ruj fırçası ile kullanmanızı tavsiye ederim.


Edit: Nontoxic pastel boya bulamadıysanız pancar suyu ve balmumu ile ruj yapabilirsiniz. Çok daha sağlıklı bir tercih olabilir :)

Yapılış videosu aşağıdadır. Video bukombin youtube sayfasından (Bukombin TV) alınmıştır.


Video kaynak: bukombin tv youtube sayfası

6 yorum:

  1. bu rujlar sağlıklı oluyomu gerçekten yaptım ama kullanamıyorum yani emin değilim bi soylesen (hindistan cevizi yağı yerine zeytin yağı koydum koku falan da koymadım) emin değilimmmmmmmmmm lutfen soruma cevap verrrrrr :) :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet dışarıdan aldıklarımızdan daha sağlıklı

      Sil
  2. sağlıklımı bunlarrrrrrrr

    YanıtlaSil
  3. merhaba arkadaşlar kimyasal madde içermeyen ürünler kullanırsanız yan etkisi yok :) satın aldığımız ürünlerin de o kadar sağlıklı olduğunu düşünmüyorum

    YanıtlaSil
  4. Ya bişey sormam gerekiyor. Yapmak istiyorum Fabet Castell marka 24 lü pastel boya satın aldım.Ama emin değilim.Üzerinde zehirsiz vs. Yazmıyor sadece cocuklar için uygundur yazıyor yardim edecek var mı ?

    YanıtlaSil
  5. Pastl boyadan şüpheniz var ise doğal malzeme kullanın. Örnek pancar suyu ve balmumunu karıştırıp dondurmanız çok daha sağlıklı olacaktır, sevgiler

    YanıtlaSil