3 Nisan 2013 Çarşamba

Çikolata Güzelleştirir

Çikolata neresinden bakarsanız bakın sihirli etkilere sahip. Her geçen gün yeni bir faydası keşfedilen çikolatayla ilgili son keşiflerden biriyse cilt üzerindeki olumlu etkileri. Örneğin bitter çikolatada bulunan kakao içeriğindeki flavonol maddesi sayesinde cildinizin dokusunu güzelleştiriyor, kan akışını düzenliyor. Hatta güneş ışınlarının zararlı etkilerinden de bir ölçüde korumaya yardımcı. Kakao yağı zaten çok iyi bir nemlendirici. Cildi yumuşatmakla kalmıyor, derin olmayan kırışıklıkları giderebiliyor.

Çikolatanın olumlu etkilerine karşı kozmetik firmaları da boş durmuyor. Son zamanlarda çikolatalı bakım ürünlerine sıkça rastlıyoruz. Bu ürünlerde çikolata; soya, badem gibi bitkisel yağlarla birleştiriliyor. Spa ve güzellik merkezleri de çikolatayı sıkça kullanıyor. 

Çikolatada bulunan polifenoller cildi besliyor. Sıcak çikolata masajı ciltte peeling etkisi yaparak teni yumuşatıyor :)


Şimdi de size çikolata maskesi tarifi vereyim :) ''Ben yemeye kıyamıyorum bi de yüzüme mi süreceğim? '' diyor olabilirsiniz - ki ben de böyle düşünüyorum - ama vallahi cilt güzelliği için değer ;)

  1. Yarım su bardağı Nestle Kakao
  2. 1 Çorba kaşığı süt kreması  
  3. 1 tatlı kaşığı bal 

Malzemeleri iyice karıştıp yüzünüze sürün.15 dk bekleyip ılık suyla yıkayın. Birkaç uygulamadan sonra cildinizin yumuşacık olduğunu hissedeceksiniz =)

NOT: Son olarak çikolata denince aklıma bu ''Biscolata Chocolate Chips'' geliyor ki tadından yenmez =) Carlos'un hatrına ;)

                                                 Yazmadan geçemedim. N'apayım =)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder